Biznis so srdcom

21.07.2016

Profesionálna biznis imidž konzultantka prestížnej London Image Institute.

Odborníčka na charizmu, selfpromo, úspešná fotografka a spoluautorka charitatívnych projektov firemnej filantropie.

TOP manažérom, výkonným aj riadiacim pracovníkom, jednotlivcom aj firmám pomáha analyzovať, navrhovať a realizovať koncept správnej formy biznis stylingu podľa hierarchie organizačnej štruktúry v korporátnych ako aj stredných a malých spoločnostiach. Vedie prednášky, workshopy, individuálne konzultácie o tom ako rozvíjať a posilňovať zdravé sebavedomie a budovať osobitý štýl, ktorý bude čo najlepšie vystihovať osobnosť človeka, pracovnú pozíciu a zároveň aj oblasť podnikania, v ktorej pôsobí. Jana sa venuje aj firemnej filantropii ako spoluautorka projektu pre Nadáciu Detského kardiocentra. Nedávno dokončila najnovší charitatívny kalendár 2016 „Dar života“, ktorého krst, spojený s dobročinnou aukciou umeleckých diel, sa každoročne organizuje koncom novembra. Svoje fotografické nadanie a skúsenosti spojila tak aj s manažérskymi znalosťami. Zabezpečuje totiž nielen to, aby charitatívny kalendár uzrel svetlo sveta, ale našiel aj svojich majiteľov. Jeho predajom a dražbou umeleckých diel, ktoré kalendár zachytáva, sa snaží vyzbierať financie na pomoc deťom s vrodenou poruchou srdca.

Prečo sa venuješ filantropii?

Určite vedomie, že ak máme možnosť pomáhať druhým, tým, ktorí sú na pomoc odkázaní, tak to musíme robiť. Verím, že pomocou druhým vytvárame pozitívnu energiu, a máme tak silu aspoň trochu zlepšovať tento svet. Ja mám veľké šťastie, že môj syn a moja rodina sme zdraví, a že mám prácu, ktorou dokážem a viem pomáhať. Považujem to za veľmi dôležitú súčasť svojho života. Vždy som mala pocit a potrebu robiť niečo pre dobročinné účely. Hľadala som možnosti, ako svojou prácou pomôcť, a vymyslela som formu spojenia umenia a detskej duše. Umenie je v dnešnej dobe nedocenené, ľudí viac zaujíma bulvár a pozlátko. Chcela som okrem detí a Nadácie Detského kardiocentra podporiť aj slovenských umelcov, ktorí so srdcom vytvárajú nádherné diela, a málokto si o tom prečíta v časopise. Preto vznikla myšlienka spojiť charitatívny kalendár s umením a dražbou diel. Je za tým veľa práce, ale som veľmi rada, že projekt má úspech a vyzbierané sumy peňazí sú naozaj vysoké a tým to celé dáva zmysel.

Sú firmy na Slovensku štedré, keď ide o pomoc slabším?

Zažila som aj naozaj veľmi trápne situácie, keď na charitatívnej dražbe nikto nezdvíhal ruku. Je to hrozné v spoločnosti, ktorá nemá núdzu. Cítila som veľký pocit hanby za tých ľudí, čo sa prišli zviditeľniť a pritom neprispeli absolútne ničím. V prípade projektu Cez umenie k detskému srdcu sa práve naopak, nazbierala taká neuveriteľná energia, ľudia, ktorí dražili boli nesmierne štedrí a všetky diela sme predali. Je to krásny pocit zadosťučinenia a zá- roveň vďačnosti všetkým, ktorí prispeli. Vždy som veľmi nervózna, či budú dražitelia takí úžasní ako rok predtým, či to nebola náhoda, či to celé nedopadne zle.

Profesionálne sa venuješ biznis imidž poradenstvu. Dokonca si absolvovala tréning priamo v Londýne, v centre nadnárodného biznisu, bankovníctva a poisťovníctva. Zaujímajú sa slovenskí manažéri o biznis styling, dajú si poradiť?

Služby biznis imidž konzultantov sú vo svete veľmi žiadané. Vyhľadávajú ich spoločnosti, globálneho aj lokálneho charakteru. Slovensko nie je výnimkou, keďže tu sídli veľa nadnárodných korporácií. Akcionári, manažment, politici, individuálni klienti, tí všetci si uvedomujú hodnotu a silu účinku imidžu v internej ako aj externej komunikácii. Vyplýva to aj zo samotného vývoja na trhu, pretože jeho presýtenosť si vyžaduje jednoznačné odlíšenie sa od konkurencie nielen vlastnosťami produktov, ale aj spôsobom akým ich zamestnanci ponúkajú zákazníkom alebo obchodným parterom. Táto práca ma nesmierne baví a napĺňa. Našla som sa v ňom. Vediem konzultácie vo firmách aj v rámci projektu Work in Balance a mám zatiaľ iba pozitívnu spätnú väzbu od vrcholových manažérov a majiteľov firiem, čo ma veľmi teší. Nielen ženy, ale aj muži chcú dobre vyzerať a pekne sa obliekať, len niektorí nevedia ako na to, kde začať, čo radšej vynechať, na čo nezabudnúť, aby ich celkový dojem rešpektoval nielen ich osobnosť, pracovné zaradenie, ale aj spoločenskú udalosť, ktorej sa chcú zúčastniť. Ja im dokážem vyskladať celý šatník tak, aby sa vyhli zbytočným pochybnostiam a boli vždy pripravení na každú príležitosť.

Poraď, čím začať pri budovaní kvalitného šatníka?

Základ je poznať svoju farebnosť, treba sa poradiť, ísť na analýzu k odborníkovi. Ten presne určí, aký ste typ a čo treba zmeniť, aby ste vyzerali lepšie, krajšie, mladšie a aj zdravšie. Veľmi dobrá pomôcka je, že farby, ktoré vám svedčia, treba nosiť navrchu. To znamená, že netreba hneď zmeniť celý šatník a vo svojich farbách nakúpiť všetko oblečenie. Stačí sa sústrediť na doplnky ako sú šatky, košele, blúzky, farebné šperky, hodinky, prstene, opasky. Ešte poradím jeden trik. Ak máte veľké kontrasty v tvári, ako sú tmavé vlasy, oči a zároveň bledá pleť, môžete si dovoliť výraznejšie farby. A naopak, ak sú v tvári jemnejšie prechody, či skôr neutrálne, treba voliť rovnako tlmené, jemnejšie, decentnejšie odtiene.

Ako by mal vyzerať šatník manažérky?

Základ tvorí dobre padnúce sako, k nemu nohavicový a sukňový kostým alebo kombinácia saka so šatami. Najlepšie ak sú ušité na mieru. V tomto prípade sa naozaj neoplatí šetriť, pretože ak má dobrý strih a je z kvalitného materiálu, vydrží vám roky. Pod sako odporúčam rôzne košele a blúzky, najlepšie s krátkym rukávom, aby ste sa vyhli poteniu. Myslieť treba aj na kvalitné doplnky, ako sú topánky, kabelky, a dokonalú úpravu zovňajšku vrátane vlasov. To všetko o  vás prezradí, ako sa o seba staráte. 

Podnikáš nielen ako imidž konzultantka, ale aj ako úspešná fotografka. Kto najčas- tejšie využíva tvoje služby?

Profesionálne sa fotografovaniu venujem už 13 rokov a za toto obdobie mám za sebou realizácie módnych editoriálov, tituliek časopisov, umeleckých portrétov, detských aj vyslovene súkromných a rodinných albumov. V poslednej dobe stúpol záujem aj o komerčné fotografie pre firemné účely. Teším sa akejkoľvek forme spolupráce, každá ma totiž niečím obohacuje a posúva ďalej, okrem toho spoznávam nových a zaujímavých ľudí, mnohí z nich sa stali mojimi priateľmi.

Sme takmer na sklonku roka, kedy zvykneme bilancovať a niečo si želať. Aký bol rok 2015 a aké máš plány a predsavzatia do toho nasledujúceho?

Som šťastná a vďačná za moju rodinu, jej podporu a pochopenie, za zdravie mojich blízkych, za pracovné príležitosti a nové obchodné vzťahy. V budúcom roku sa naďalej plánujem venovať najmä komerčnému a individuálnemu biznis imidž poradenstvu a fotografovaniu. Som intuitívny typ človeka, takže okrem plánovania sa nechávam riadiť aj tým, čo mi život sám prináša do cesty a teším sa z každej zaujímavej výzvy.